III Polanicki Konkurs Fotograficzny
REGULAMIN
Towarzystwo Miłośników Polanicy i Miejskie Centrum Kultury zapraszają do udziału w III Polanickim Konkursie Fotograficznym.
Temat konkursu:
Park Zdrojowy w czterech porach roku
1. Cele konkursu:
- rozwijanie wyobraźni i wrażliwości twórców fotografii,
- prezentowanie i promocja twórczości fotograficznej,
- rozwijanie zainteresowań kulturą, sztuką i przyrodą Polanicy Zdroju,
- budowanie umiejętność obserwowania i rejestrowania rzeczywistości,
- utrwalanie w fotografii życia Polanicy Zdroju,
- gromadzenie najciekawszych fotografii, tworzenie miejskiego archiwum fotografii,
- rejestracja dokonujących się zmian i promocja Parku Zdrojowego
2. Terminarz konkursu:
- termin składania prac upływa 17.08.2012, godz.15.00
- miejsce składania prac - Miejskie Centrum Kultury, ul. Lipowa 2, 57-320 Polanica Zdrój
- ogłoszenie werdyktu jury i wernisaż wystawy – wrzesień 2012
3. Konkurs ma charakter otwarty, przeznaczony jest dla dzieci, młodzieży i dorosłych:
- 10-16 lat - I kategoria wiekowa
- 17-100 lat - II kategoria wiekowa
4. Każdy uczestnik zgłasza do konkursu od 8 do 12 nie oprawionych fotografii własnego autorstwa w formacie 20cm x 30cm (2-3 fotografie Parku Zdrojowego w każdej porze roku). Zgłoszenie powinno zawierać również oryginalne pliki zdjęć (w przypadku zdjęć wykonywanych metodą cyfrową) nagrane na płycie CD lub DVD (pliki jpg, krótszy bok minimum 2000 pikseli). Przyjmowane będą prace dotychczas nie publikowane i nie nagradzane, wykonane dowolną techniką fotograficzną, wyłącznie na terenie Parku Zdrojowego w Polanicy Zdroju.
5. Wszystkie fotografie winny być opatrzone godłem, tzn. pseudonimem autorskim (nie znakiem graficznym). GODŁO jest zastępnikiem imienia i nazwiska osoby biorącej udział w konkursie. Godłem może być słowo, zestaw liter bądź cyfr. Każde zdjęcie powinno posiadać na odwrocie tytuł.
6. Prace konkursowe można składać osobiście w sekretariacie MCK lub przesłać pocztą na adres: Miejskie Centrum Kultury, 57-320 Polanica Zdrój, ul. Lipowa 2, z dopiskiem „konkurs fotograficzny”. Do nadesłanych prac należy dołączyć zaklejoną kopertę, opisaną godłem, która powinna zawierać wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszenia.
7. Udział w konkursie jest bezpłatny. Koszty przygotowania i dostarczenia prac pokrywa uczestnik konkursu.
8. Organizatorzy powołują jury. Jury decyduje w szczególności o przyznaniu nagród i wyróżnień oraz o zakwalifikowaniu fotografii na wystawę. W konkursie przewidziano nagrody główne (po trzy w każdej kategorii wiekowej), wyróżnienia i nagrody specjalne. Konkursowe fotografie mogą zostać umieszczone w Kalendarzu Polanickim 2013 wydawanym przez TMP. Decyzje jury są ostateczne i niepodważalne. AKTUALIZACJA: Do puli nagród trafił dodatkowy 1.000 zł ufundowany pzez burmistrza Polaniy Zdroju.
9. Prace zgłoszone do konkursu przechodzą na własność organizatorów i nie będą odsyłane do uczestników
10. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wykorzystywania prac z podaniem nazwiska autora.
11. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do ewentualnej zmiany niniejszego regulaminu.
realizacja i informacje:
Miejskie Centrum Kultury
ul. Lipowa 2, 57-320 Polanica Zdrój, tel. 074 869 06 43
e-mail:
, www.mck.polanica.pl